söndag 6 september 2009

Mer än 100 persikor på ett fjuttigt träd i Mölndal!!




Grannen har fått mer än 100 stora persikor på ett 4 meter högt träd på friland!
Som verksamhetsledare för Stadsjord borde man excellera i fantastiska odlingsdåd. Sanningen är att mitt odlingsår inte skiljer sig så mycket från andra. Inga resultat att visa i tidningen precis. Men å andra sidan är den lilla produktion en härlig utgångspunkt för förbättring. Min odlingssäsong har handlat om att ge mat till grisarna. Det vill säga frånvaro från landen. Fast jordärtsskockorna är rekordhöga - över tre meter. Mycket vinbär blev det och en hel del squash och potatis men inget som får någon att säga wow. Utan mer hmmm.  
Återkommande mardröm
Tänk om någon journalist fick för sig att de ville prata om Stadsjord hemma hos mig...Vilken mardröm!  Vad skulle jag göra? Ni anar säkert. Planen är givetvis att hänvisa till huset intill och sen visa persikorna. Det är praktiskt taget vattentätt! Om grannen är lojal... 
Jag ska över med en ask praliner på studs. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar